گزارش تصویری نمایشگاه "انسان" در موسسه فرهنگی هنری صبا



به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی هنری صبا، با گشایش نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس " انسان " در صبا، دریچه ای تازه به پیوند فرم و ذهنیت و معنا در نگاه نقاشان نسل جوان ایرانی بر محور تفسیری زیبایی شناسانه از انسان گشوده شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه که عصر روز شنبه هفتم مرداد در گالری استاد فرشچیان این مجموعه با حضور انبوه هنرمندان و علاقمندان گشایش یافت، شامل 99 اثر از 37 هنرمند جوان است که نگاهی نو را به انسان و مفهوم آن در پیوند با افقهای ذهن، طبیعت، زمان، اسطوره و فضا از منظر فرم به نمایش می گذارد. در آثار ارائه شده با طیفی از گرایشها و رویکردها به معنای انسان مواجهیم که در بخشهای متنوعی از جمله: پرتره و فیگور، طراحی شخصیتهای نام آور ادب و فرهنگ معاصر، ترسیم انسان در پیوند با اسطوره، ترسیم فضاهای ذهنی در پیوند با حضور انسان، ترسیم زوایای ذهنی انسان، تجسم بازمانده های حضور و حیات انسان در طبیعت و محیط، پیوند معنای انسانی و انتزاع در هنر و در عکسها نیز: تجلی انسان در موقعیت و فضا شکل گرفته اند. در شیوه ارائه آثار نیز این هنرمندان از تکنیکهای مختلف از: رنگ روغن روی بوم، اکولین و راپید، پاستل، سیاه قلم، ترکیب مواد و کولاژ، آبرنگ، آب مرکب روی مقوا، اکریلیک، اکریلیک کلاژ و طراحی ترکیبی استفاده کرده اند.
هنرمندانی که در نمایشگاه گروهی " انسان " به ارائه نگاه، دریافت و شهود هنری خود از معنای انسان پرداخته اند، هدف خود را ثبت تجربه ای نو و خلاقه در نزدیک شدن به یک قلمرو مفهومی و دستیابی به یک بیان انسان شناختی در هنر و آزمودن شیوه های مختلف بیان و ارائه آن در نقاشی و عکس، عنوان کرده اند.


فرصت بازدید از این تجربه متفاوت، تا چهاردهم مرداد برای عموم بازدیدکنندگان مهیاست.
علاقمندان جهت بازدید می توانند به نشانی: تقاطع طالقانی و ولیعصر، ابندای خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا مراجعه نمایند

logo-samandehi